onsdag 10 december 2008

Hmm...

Jag fick tillbaks min tenta på världsreligionerna igår. Det gick bra för mig, tycker jag. Det var den första frågan som verkligen sinkade mig. Vem vet något om Eliade? Jag kunde allt om judiska högtider, men det kom det ingen fråga på. Om det hade kommit på högtiderna istället för religionsfenomenologi så hade jag (och alla andra i min klass) fått VG. Nu vet vi att Sven är en listig lärare som lägger in krångliga frågor på tentorna...

Fin lampa som hänger i rummet där vi firade morfars 75-årsdag för några år sedan. Jag vill ha!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis du fixar ju tentorna som ett rinnande vatten, visst är det härligt med högre studier! Tyvärr är ju det gamla tricket med tenta EFTER jul välkänt.

Anonym sa...

ANANNAS!!

Anonym sa...

Det var nog i den vackra salen vid överraskningskalaset när morfar fyllde 70 som den här roliga lampan fanns.....Ack, ack vad tiden går fort. Och snart är det jul. Men först är det lucia och SMU:s julmarknad. Ska du på något lucia-firande?

Maria sa...

Men, nej, det var när han fyllde 75. Jag hade ingen kamera när han fylde 70, ju! Jag vet när jag tar korten, mamma!