måndag 1 december 2008

Lite trisst dag...

Nu har Andreas åkt tillbaks till Sjövik. Han var här hela förra veckan vilket var väldigt trevligt. Men nu har han åkt. Det är tråkigt. Nu ses vi till jul. Eller egentligen 19 december. Inte så långt kvar... Lina gick runt och sjöng
"Kan man älska nån på avstånd,
ja det skiljer många mil
mellan mig och den jag älskar.
Många timmar i en bil"
hela skoldagen. Jag vet inte om det var för att Andreas har åkt ifrån mig, eller om hon bara gillar gamla låtar...

Min underbara Malin som bor i Umeå och jag därför träffar för sällan skickade ett sms till mig i morse och sa att om tre veckor så är vi i Kungälv igen, och att hon längtar dit.

Igår fick jag reda på att min pappa låg på sjukhus. Jag vet inte om han ligger kvar. Kanske. Mamma sa att hon skulle uppdatera mig om nåt hände, men det har hon inte gjort, så jag vet inte. Han har haft feber sedan i onsdags och blev sämre igår, så sjukvårdsupplysningen sa att han skulle till sjukhuset, och så blev det.

Det är nu som det känns tråkigt att vara här i Stockholm. Vad har jag här, egentligen? Skolan och Angelica. Annars inte så mycket. Mamma sa att detta är livet, att inte vara nära sina kära. Och det kommer det ju verkligen vara. Jag har inte en blekfet aning om var jag kommer bo "när jag blir stor", men det kommer ju inte vara Kungälv... (Förhoppningsvis inte Stockholm heller.)

En ljusglimt i min vardag är www.krets1.se som jag har länkat till i min blogglista till höger. Jag vet inte om det kanske krävs en liten förklaring, speciellt för er som inte är kyrkligt aktiva. En krets är i Kungälvs missionskyrka ett gäng som städar kyrkan och gör kyrkkaffet ihop några gånger per termin. Att en sån grupp skulle ha en hemsida är något väldigt udda och otroligt roligt. Jag och Andreas skrattade hysteriskt mycket när vi såg det igår. Tack Bo! Jag hoppas att den uppdateras ofta!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Julkalendern på TV kan oxå pigga upp och hjälpa till med nedräkningen till återföreningen med kär och nära....
/Karin D

Kakans smått å gott sa...

Haha, ja va kul med krets 1. Va mysigt att du fick träffa din karl några dagar iaf! Du får försöka hålla ut tills nästa gång! Ring gärna nån dag! KRam