fredag 9 januari 2009

Deppig fredagkväll

Jag har kommit på vad som är bra med att inte bo med Andreas. Här är hela listan:

1) Jag kan äta guacamole och morotsstavar och säga att det är middag.

SLUT!


Andreas är allergisk mot morötter och tycker inte om avokado. Jag tycker väldigt mycket om både morötter, avokado och Andreas.

Jag har tråkigt idag. Ida-Maria är inte här, Angelica är sjuk, Lina skulle på något frikyrkligt. Jag känner inte för att umgås med bekanta, jag är för deppig för det. Jag ringde mamma. Hon sa att jag skulle laga mat. Det är inte lite tråkigt att laga och äta mat själv. Det är mycket tråkigt. Jag valde att laga guacamole. Det är i alla fall lite roligt, för det känns lyxigt i min student-januari-budget, och det är nästan för gott för att vara sant.

Det värsta är att jag bor i en miljon-stad och har ingen att umgås med.

5 kommentarer:

Linda sa...

Vännen!

Anonym sa...

vill du veta vad jag gör syster.. sitter i lägenheten och försöker plugga en fredagkväll, har tenta på måndag (helt plötsligt lockar lets dance av alla meningslösa saker på teve) ätit en kelda soppa, (för att jag inte orkade laga nåt annat) käkat lite nötter (för att jag lovat mig själv att inte äta chips och godis hela tiden, iaf i januari. Hur långt är det kvar på denna månad egentligen?) druckit mineralvatten (av samma anledning som innan). Men min kära far säger att man måste ha tråkigt ibland för att man ska uppskatta att ha roligt sen. Även äta tråkiga saker för att njuta ordentligt när man äter goda saker. Guacemole låter smarrigt förresten! Sköt om dig! Kramar

Maria sa...

jag har de bästa vänner i hela världen! vet ni om det? tack! Johanna - lycka till med plugget och tentan! kram

Kristin sa...

snuttegull! jag gick hem från danskvällen ikväll för att jag kände mig tjock ock dålig. då var det inte så roligt, men jag fick ju kram när jag kom hem. men du är alldeles själv och jag kan inte krama dig! snyft! men jag tänker att jag kramar dig!

Kakans smått å gott sa...

Men, lilla du.. vet hur det är! Hoppas det inte dröjer alltför länge innan Andreas kommer och hälsar på så du kan få lite pojkvänsstöttning. Själv sitter jag och borde plugga till en hemtenta men har inte riktigt kommit igång än.. Stor KRAM!