fredag 2 januari 2009

2009, here we go!

Gott nytt år, allihopa. Det känns friskt och gott att det är ett nytt år. Jag har hittills bara slappat och haft det gôtt på det nya året. Jag ska försöka ha det så resten också.

Jag och Andreas spenderade nyårsafton i Wiebo med Andreas vänner. En av dem, Peter, är kock och lagade fyrarätters-middag till oss. Eller tre, Johanna gjorde efterrätten. Men vi åt i alla fall fyra rätter. Alla med mycket grädde. Det var inte fel.

På nyårsdagen var vi ute på en sjö och åkte skridskor. Det var riktigt roligt. Det hade varit roligare om fötterna fått plats i skridskorna, men vad gör man? Jag har förvånandsvärt duktig. Ramlade inte en enda gång.


Nu har det blivit 2009. Jag har inga nyårslöften, men jag har strävansmål. Det låter väl otroligt mycket enklare att klara av?! Jag tror att jag kan klara det.

Använda tandtråd minst varannan dag (jag har klarat mig bra hittills)
Gå på bio varje månad
Skaffa ett sommarjobb (eller om någon annan skaffar det till mig så går det också bra)
Bara äta lördagsgodis (och med "lördag" menar jag att jag inte ska äta godis till vardags)

Det känns som ganska bra. Får se hur det går....

Inga kommentarer: