söndag 11 januari 2009

Ljus

Livet känns bättre idag. Jag var hos Angelica och Gustav igår och åt quornfärssås och spagetti. Det var gott. Tråkigt att jag åt köttfärssås och penne till lunch, men men. Efterrätten var grymt mycket bättre hos Angelica. Glass och sirapsstekt banan med chokladsås. Mmmm.... Hos mig fick jag bara choklad. (På tal om det, så tycker jag att folk är konstiga. De (folket, alltså) säger att man inte kan äta mer än en bit av mörk choklad. Jag antar att de ljuger, för jag kan äta tre, fyra stycken utan att märka det.)

Angelica fick en ljuskrona av sin pappa i julklapp. Den tar upp en fjärdedel av lägenheten. Riktigt fin.




Kan någon komma på ett bra sätt att damma en ljuskrona av taggtråd? Vi kom bara på att blåsa med hårtorken, men det känns inte helt hundra...

Jag hörde att för var dag som går blir det tre minuter ljusare. Bra.

2 kommentarer:

Kakans smått å gott sa...

Vilken snygg ljuskrona! Kan inte en såndär dammvippa funka? Vet inte om jag riktigt förstår din stämpelfråga men stämpeln är ju bara konturerna sen får man färglägga inuti. Va det ett svar? Håller helt med dig om chokladen!!!

Anonym sa...

Hej mitt hjärta!
Jag håller med dig - vilka goa kompisar du har!!!! Idag har det varit grått hela dagen och nu ösregnar det i Göteborg. Januari - februari kan vara riktigt tråkiga månader. Men det har som sagt vänt - ljuset är på väg!
Kram