tisdag 13 oktober 2009

Det var tider, det...

Jag sitter och förbereder en konfa-lektion och tittar i min bibel som jag hade under SVF-tiden. Nu brukar jag använda en mindre bibel utan fotnötter till vardags eftersom den är lättare att bära runt på (inte för att jag inte behöver nötterna). SVF-bibeln är däremot bra att ha när jag förbereder predikningar, konfa-lektioner och sånt.

Anyway. Jag inspireras av mina understrykningar och mina egna kommentarer i marginalen. Väldigt roligt, måste jag säga. Och jag sitter och minns hur det var att gå på SVF och jag kommer fram till att det var underbart!

Ida-Maria framför vårt hem: Herrgården
Hanna, Maria och Karin lagar pannkakorJag och Ida-MariaVåra älskade lärare L-B och Andres

Detta bibelord stod på min och Ida-Marias dörr (rum 310 i Herrgården): 1 Thess 5:5-6
Vi tillhör inte natten eller mörkret. Därför får vi inte heller sova som de andra gör utan måste hålla oss vakna.

Detta var ett ständigt återkommande bibelord i vår klass: 2 Kor 11:16
Ta mig inte för en dåre, men om ni ändå gör det, så lyssna på denne dåre, så att jag kan få skryta lite, jag också.

Tänk att jag strök under detta: 1 Tim 3:1
Den som önskar bli församlingsledare eftersträvar ett viktigt arbete.

2 kommentarer:

Trollet sa...

Ja du kanske hade trevligt på svf, men jag satt på knut o saknade dig mest hela tiden jag....;) puss på dig min sköna..

Karin sa...

Jamen det var ju helt underbart på SVF! Tänk vilken härlig tid vi spenderade med varandra där. Ibland är det synd att man inte kan få hoppa bakåt i tiden och äta dessa goda frukostar, sitta kvar från fikat och till middagen i matsalen bara för att umgås och höra LB säga "men nu"! Stor kram!