söndag 11 oktober 2009

Konfa-weekend!

Nu är jag hemma efter att ha varit på konfa-weekend. Så oerhört roligt. 19 helsköna konfirmander och 6 ledare som inte går av för hackor. Jag är så nöjd.

Här ser ni Matrin, Fredrik och Kattis, våra underbara ledare. Vad skulle vi gjort utan dem? Jo, mycket mycket mer. Martin lärde konfirmanderna ordningen på böckerna i nya testamentet genom att lära dem en rap med ett grymt beat som han och Markus knåpat ihop. Förutom att Fredrik och Kattis höll i Catch the flag så tog de hand om all frukostdisk idag. Änglar!
Konfrimanderna fick sina biblar idag på gudstjänsten, och för att veta vems bibel som är vems så pysslade vi ihop omslag till dem under namnet Pimp my Bible!

Fint blev det!

Jag pimpade min grekiskabok istället. Den är mycket finare nu än innan.


Jag måste berätta! Jag höll i gudstjänsten idag och jag predikade. Vanligtvis när man predikar så tycker framförallt barn, men också vuxna, att det är okej att man slutar prata efter en stund. Men idag när jag var på väg att sluta predika och antydde det, så ropade några barn Näää! Det var en gudstjänst för alla åldrar och jag hade anpassat min predikan mycket efter det, men ändå! Jag blev så glad. Det är som att Gud sände små änglar bara till mig för att jag ska känna att det till och med är värt att plugga grekiskan för att få bli pastor. Så underbart. Jag önskar att alla ska få känna av sånt ibland.

Joel:
Jag har varit på konfa-weekwnd.
Konfirmanderna pimpade sina biblar.
Jag pimpade min grekiskabok.
När jag predikade idag så ville inte barnen att jag skulle sluta.

3 kommentarer:

Sofia sa...

Vacker bild på mig, haha. Och du Maria, du äger på att predika!! Det ska du bara veta. Mamma vill följa med mig till kyrkan varje gång jag går dit bara för hon tyckte du var så bra, och hon tycker du är härlig och dig själv (jag tycker också det). Jag längtar till imorgon (konfa) =) Bamsekramar

Mary sa...

Pimpa vet jag inte vad det betyder...är äldre än dig men yngre än din mor o far... Vem är jag då?? Jag är marita med en liten(inte så liten längre,,)Elin som du lekte med hemmas hos din mormor o morfar:),när du var liten.
Gillar din blogg och skulle gärna höra dig predika om du kommer hitåt och gör det. vad gäller ditt kämpande med grekiskan så är det enda råd jag kan ge dig är att boka en skön charterresa till kreta och säg Tzatziki.... Viktigt ord i grekiskan för mig,,,,,,
Kram på dig om du minns mig,,kram i alla fall. Marita

Maria sa...

Klart jag minns dig, Marita. Roligt att du hittat min blogg (jag gissar att det är morfar som skvallrat). Och, ja, Kreta och Tzatziki vore trevligare...