fredag 9 oktober 2009

Nu är det snart helg. Det ska nog gå med Guds hjälp.

Jag tog sovmorgon. Jag har så mycket att göra i helgen så jag är tvungen att vara mer utvilad än vad jag har varit i veckan.
I helgen är det konfa-weekend. Det ska bli väldigt roligt, vi är ungefär 22 konfirmander och sex ledare. Underbart.
Det är även världens mest späckade gudstjänst-för-alla-åldrar på söndag som jag håller i och ska predika på. Förutom att det är en gudstjänst som barnfamiljer ska gilla, så ska den vara på runt 45 minuter och vi ska dela ut biblar till alla konfirmander och det är tacksägelse för equmenia med offergång och Jakan blås ska spela. Och så ska jag predika så att barn tycker om det och att föräldrar tycker om det och att morföräldrar tycker om det och att konfirmander tycker om det. Och så ska den "vanliga" församlingen tycka om det. Det är roligt med utmaningar.
Vad mer? Jo, jag har just skrivit klart en bokrecension av Väckelsen och Sundsvallsstrejken 1879. Jag ska bara lämna och maila in den också. Hurra, en sak att bocka av. Det roliga med den boken (en av många roliga saker) var att en av huvudpersonerna heter Curry i förnamn. Curry Treffenberg! Och detta är alltså en true story, Curry Treffenberg har funnits på riktigt. Hans pappa hette också Curry. Man bara undrar...

Detta är utsikten från mitt fönster idag. Fint höstväder, underbar luft, underbara färger. Och jag sitter inomhus. Ibland är det jobbigt att vara vuxen.

Joel:
Jag tog sovmorgon idag.
Jag ska på konfa-weekend i helgen.
Jag ska hålla barngudstjänst på söndag.
Jag ska även predika på söndag.
Jag har skrivit klart en bokrecension.
En i boken hette Curry.
Det är fint väder idag.

3 kommentarer:

Mamma sa...

Bra gjort!!!

Joel sa...

Så svårt var det väl inte att skriva den korta sammanfattningen, Puss

Karin sa...

Du fixar det Maria! ....och snygg retur Joel!...