torsdag 1 oktober 2009

Uppsalas alla kyrkor

Jag har just varit i Uppsala i två dagar och besökt massa församlingar. Det var i kursen Kristendomen i Sverige. Väldigt intressant resa. Började igår i Gamla Uppsala och tittade på kullarna, museet och Gamla Uppsala kyrka. Sedan till Pingstkyrkan, efter det till Katolska kyrkan, efter det till Lötenkyrkan (EFS), sedan till Livets ord och kvällen avslutades med en konsert på Livets ord.
Rune ville bli guide när kan var liten.
Ser ut som Voldemort, men är Jesus.
Sedan åkte jag och Ida-Maria hem till herr och fru Lissnils för att sova där. Sova gjorde vi tillslut, men hej, va trevliga vänner jag har!!
Idag började vi med att promenera i kylan till Domkyrkan och gick guidad visning där, sedan gick vi till Helga Trefaldighets kyrka, efter det var det missionskyrkan och där träffade vi även en pastor i en ekumenisk församling (SMK-SB-EFK), sedan gick vi till Baptist, sedan till Frälsningsarmén, sedan gick vi på veckomässa i Katolska kyrkan och kvällen avslutades i Korskyrkan (EFK).
Helga Trefaldighets kyrkan

Baptistkyrkan

Och vad gjorde vi, då? Jo, vi fick lyssna på prästerna och pastorerna och så fick vi ställa frågor till dem och de gav svar. Det var oerhört intressant och givande, och nu är jag tok-trött!

Joel:
Jag har varit i olika kyrkor i Uppsala
Det har varit givande.
Jag är trött.

2 kommentarer:

Ida-Maria sa...

så snällt att du utser den mest smickrande bilden på detta fantastiska par Lissnils ;)

Maria sa...

det är den mest representativa bilden av dem.