fredag 27 augusti 2010

Chokladdag med Andreas, Malin och Erik

Igår var min sista hellediga dag innan hösten börjar. Idag ska jag åka på equmeniastyrelsemöte i Pilås. Vi ska där fiska (fånga? vad heter det?) och äta kräftor, köra fyrhjuling, lära oss om ekonomi och fira gudstjänst. Det blir hur fint som helst! Men det betyder att min höst har börjat i och med idag. Så igår utnyttjade jag dagen så mycket jag kunde. Andreas och jag var på museum. Det var otrevligt. Vi var på en utställning som heter (o)mänskligt som handlar om skelettsamlare, rasbiologi och normer. Dålig eftersmak ger den, men väldigt intressant. Är ni här innan 9 januari ska ni titta på den. Gratis var det också.Sedan fikade vi tillsammans med fina Malin och hennes Erik. De är i Stockholm några dagar och turistade. Vi fikade på Chokladfabriken. Det var fint. Goda chokladbitar, men toksmå kaffekoppar.

Jag tänker mig att jag ska åka upp till Umeå, där Malin och Erik bor, någon gång i höst. Får se om min ekonomi och/eller kalender tycker att det funkar...

Inga kommentarer: