måndag 23 augusti 2010

Fjällvandringen del 3

Jag älskar hur brutalt fjällen kan se ut. Det märks att fjällen lever, att det omformas. Jag älskar att borsta tänderna. Speciellt när jag är ute. Det är ett enkelt sätt att känna sig lite fräsch. Jag älskar denhär skylten som stod mitt på fjället. Den skyltar till ingenting i tre riktningar. Jag älskar Andreas. Vi byggde ett röse när vi var på väg upp på Kebnekaise. Där fanns hur många rösen som helst, det såg ut som en kyrkogård. Andreas älskar sitt tält. Jag tycker också om det. Här blåste det runt 17 m/s och upp till 30 i byarna. Jag sov som en stock, Andreas var vaken och klappade på tältet så att det inte skulle bli rädd. Tältet höll finfint.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är full av beundran över dina vackra foton över en storslagen natur!
Kram LBmamma

Karin sa...

Fantastisk vägskylt! här finns mycket existentiella tolkningar att utnyttja i framtida predikningar!

Johanna sa...

Finfina bilder från er fjällvandring!