onsdag 18 augusti 2010

Fjällvandringen

Det finns många bilder från vandringen som jag vill dela med mig av. Jag börjar lite idag och sedan kommer jag fortsätta när jag har lust. Jag kommer dock "mellanblogga" så att ni, mina älskade bloggläsare, får uppdateringar om mitt liv.

Fjällen var så oerhört vackert. Det är svårt att beskriva och det gör sig inte alls lika bra på bild som i verkligheten, men jag ska försöka visa lite ändå.
Jag upptäckte att jag är väldigt förtjust i lavar. Denna heter kartlav för att den ser ut som en karta.Sveriges svar på San Frinciscos Golden Gate? Väldigt gott och kallt vatten från en glaciär flöt med helt galen kraft under den.Här vid Nallo vaknade jag upp på min 25 års-dag. Helt fantastiskt! Här gömmer sig en ren (kan ni se honom?) som vi kom att kalla Ragge. Renar såg vi många, och vi blev lika glada varje gång. De är fina.När vi skulle bestiga Kebnekaise var det inte världens bästa väder, det var helt molnigt på toppen, så vi gick inte hela vägen upp, utan stannade på Vierramvare (1711 möh). Men det var en väldigt trevlig tur ändå. Här är Kaffedalen. Fotot är i färg, om ni undrar.

Idag ska jag på introduktionsdag för equmenia på Högkvarteret T8. Det ska bli väldigt roligt. Imorgon åker jag hem till Kungälv på lite extrasemester. Jag var ju knappt där när jag var där sist, så nu tar jag igen. Det blir ännu trevligare.

Inga kommentarer: