fredag 20 augusti 2010

Fjällvandringen del 2

Som jag lovade så får ni följa med lite till på vår fjällvandring. Idag kommer jag visa bilder på mig och Andreas. Här är två bilder där vi läser kartan, en viktig del av fjällvandringen. Här sitter jag och har det fint. Det coola berget jag tittar på är Drakryggen. Här hoppar Andreas över en jokk. Egentligen brukar man behöva vada över en del jokkar, men det var lågvatten när vi var där, så vi hoppade på stenar istället. Det var väldigt roligt att försöka hitta bäst väg och försöka inte trilla i. Bra att ha: vattentäta kängor, stavar och tid. Vi försökte få till ett kort på oss tillsammans. Jag tycker att det gick riktigt bra. I bakgrunden ser ni Kebnekaisemassivet.

Som ni ser har vi samma kläder på oss hela tiden som blev ganska ofräscha. Det var oerhört skönt att ta på sig andra kläder när man kom hem. Och att inte så i tunga kängor är en befrielse.

Idag ska jag in till Göteborg och träffa Kristin, sedan ska jag och mina föräldrar och Malin och Daniel åka till Vårgårda möte för att lyssna till Maria Wetterstrand och sedan är vi bjudna hem till Andreas föräldrar. Är det konstigt att vara på par-date med sina föräldrar, sina "svärföräldrar" och sin ex-sambo och hennes pojkvän och dessutom inte vara ett par själv, även om det är jag och Andreas som är den röda tråden i dessa par? Hmm...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fin fina bilder!
Puss puss...

//Andreas

AnnSofie sa...

Hej! Åh så fina foton! Alltid roligt med bilder. Længtar redan efter fler. Hoppas du har det gott hemma och att det var en trevlig "date" i aås! Kram!

AnnSofie sa...

Hej! Åh så fina foton! Alltid roligt med bilder. Længtar redan efter fler. Hoppas du har det gott hemma och att det var en trevlig "date" i aås! Kram!

Mamma sa...

Kartor och växter.... det tar sig
Maria!!!!