lördag 21 augusti 2010

Politik är grejen

Ja, nu är ju valrörelsen igång. Vi har väl alla stått och försökt hålla tillbaks kväljningar i tunnelbanan där man tvingas se slogans som "Kärnkraft. För klimatets skull" och fått hem lappar i brevlådan där Sverigedemokraterna försöker låta reko.

Men valrörelsen är ju också intressant och givande. Inte för att det är så givande att lyssna på politikerna när de babblar, men jag har upptäckt att jag talar politik med alla mina vänner nu. DET är intressant och givande. Jag har så smarta vänner! Till exempel Ida Simonsson som jag fikade med i veckan. Världen hade sett så bra ut om hon och jag styrde. Samma sak med Angelica, Kristin och Malin. I min längtan efter politisk upplysning åkte jag, mina föräldrar och Malin och Daniel till Vårgårda igår. Kan tyckas märkligt, men det var för att Maria Wetterstrand blev utfrågad på Vårgårda möte. Missionsförsamlingarna i Vårgårda har bjudit in alla partiledarna (och språkrör) i riksdagspartierna för att fråga ut dem. Det var pastor Torsten Åhman som höll i det, och equmenias ordförande Johan Nilsson fick också vara med och fråga lite om barn- och ungdomsfrågor. Jag tyckte att det mestadels var riktigt bra. Och jag är grymt imponerad av Maria W. Hon är riktigt duktig och tycker riktigt bra saker. Men mamma och pappa påpekade sedan för mig att hon fick ju tala om sina frågor, och till exempel ingenting om jobben, så det blev ju inte riktigt en helhetsbild av miljöpartiets politik. Men det vi fick höra tyckte jag var fantastiskt. Utfrågningarna kan man se på kanal10.se i efterhand.

Joel:
Det är val nden 19 september
Jag gillar Maria Wetterstrand
Mina vänner är smarta och fina

4 kommentarer:

Mamma sa...

Vad betyder det att politik är "the shit"????

Maria sa...

typ politik är "grejen"

Linda sa...

Haha, vad roligt att du döpt om den här posten!

Maria sa...

japp, mamma förstod mig inte, då måste jag skriva begripligare