tisdag 4 januari 2011

Hemtentaskrivandet är igång.

Nu lämnade fina Emelie THS. Vi har suttit här och skrivit hemtenta. Igår skrev jag ingenting. Jag umgicks med Andreas istället. Tittade på Året med Kungafamiljen och spelade spel. Trevligt. Men nu skriver jag alltså tentan. Jag försöker reda ut vem av alla etiker och filosofer som tycker att det finns en specifik kristen etik och vem som inte gör det. Och vilka argument de har. Och vad jag tyker om det. Det tar tid. Tur att det är intressant.

Men nu lämnade alltså Emelie mig. Två saker kan hända då. Antingen blir jag superfokuserad och det kommer gå som på räls (känns inte som en bra bild för att något går bra längre, men ni fattar vad jag menar). Eller så kommer jag tappa den lilla koncentration jag hade. Jag hoppas på alternativ två, men här sitter jag och bloggar. Inte ett bra tecken...

Här får ni en fin bild på en fågel:

2 kommentarer:

Karin sa...

Napp direkt på den kroken!
Han gör vad han kan för att se cool ut den lille gule mesen.
Är det på trädgårdsstolarna vetegången?

/K

Maria sa...

Haha, du är rolig du.
Nej, det är faktiskt på Stockholms stadsmissions café i gamla stan. Men det är likadana stolar som på vetegången.