lördag 1 januari 2011

Här börjar året

Gott nytt år önskar jag oss alla. Det har för min del börjar väldigt trevligt. Jag avslutade 2010 och började 2011 hemma hos Kristin på Guldheden. En mycket trevlig middag med blandat folk. Äntligen fick jag träffa Kristins pojkvän Victor. Väldigt trevlig.
Nu sitter jag, mamma, pappa och morfar i soffan och tittar på nyåskonsert från Wien. Rosa blommor i år, annars ganska samma som förra året. Mamma tyckte att jag skulle ta kort på hennes finaste julpynt: ett Lisa Larsson-luciatåg. Joel är stjärngosse, jag lucia och Hannes tomte. Granen skuggar fint i mormors piano, tycker jag.

Förra året hade jag inte nyårslöften utan strävansmål. Jag klarade inte av att göra en matsedel varje vecka, som jag tänkte. Och jag har inte läst bibeln varje dag, men jag har läst hela bibeln, förutom apokryferna, så nu tänker jag läsa dem. Träna regelbundet, äta mindre godis och ha roligt så ofta jag kan vet jag inte om jag tycker att jag lyckats med. Men jag har klarat både skolan och jobbet.

Ska jag ha några löften i år? Jo, jag ska börja året med att läsa apokryferna, så att jag faktiskt har läst hela bibeln sedan. Och så ska jag inte äta sötsaker på ett tag. Jag vägde in mig i morse och det såg inte bra ut. Nu ligger jag precis på gränsen till att vara överviktig. Jag gillar att ha lite marginal, så det ska jag skaffa mig. Jag ska också se till att läsa minst 12 böcker som inte är för skolan, utan bara för mig. En varje månad. Jag vill så gärna läsa mer!
Ja, allt det ska jag försöka göra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gott Nyrr År kära Mellen!
Du kloka lilla varelse med alla dina goda strävansmål. Önskar dig allt gott inför det nya året! Mitt första mål för egen del, är att bli av med förkylningen, som krupit upp i bihålorna.
Huskur nr1: Riv 1tsk pepparrot och låt dra några min i ljummet vatten. Drick äcklet och be till Gud att det hjälper!
Kram LBmamma