onsdag 5 januari 2011

Gott ska det va!

Jag har ikväll provat en variant av världens enklaste bröd. Idag gjorde jag med mammas lingonsylt i. Det blev väldigt gott. I morse åt jag havregrynsgröt med lingonsylten i också. Det var också gott. Tack mamma för sylten!!

Imorgon kommer min före detta kids, tillika min förra sambos lillebror, och min vän Karl Erik Eiron Andresen tillsammans med sin vän för att bo här i helgen. De ska sjunga Haydns Skapelsen med sin kör i Immanuelskyrkans Musikfest på lördag. Jag hoppas att Kalle fixar en biljett till mig.

7 kommentarer:

Anonym sa...

JÄTTEGOTT!

//Andreas

Linda sa...

Maria och husmodersbloggen. Jag bakar också bröd för tillfället. Också från Underbaraclara. Morotsbröd. Superdupergott men lite kletigt och kladdigt innan det åker in i ugnen. Kram

Maria sa...

Haha, va husliga vi är, Linda!!

Malin sa...

Haha, jag åt det där brödet till frulle i morse! Jag hade pumpakärnor och solroskärnor i mitt. Nu sitter jag och funderar på om det kanske går att ha äppelmos i.

Linda sa...

Eller bara rivna äpplen, Malin...

Maria sa...

populärt bröd

Anonym sa...

Länge leve havregryngrötens vänner!

J-E