fredag 28 januari 2011

Öppet brev till mamma

Hej mamma!
Nu har nya terminen börjat. Jag har alltså börjat läsa Själavård och psykiska problem/sjukdomstillstånd. Riktigt spännande. Jag har suttit fler timmar än vad som är nyttigt och läst om psykos, neuros, schizofreni och borderline. Vad jag fått fram hittills verkar jag vara mer neurotisk än något annat, men jag är inte säker. Hur som helst så känner jag mig lite som någon i Gökboet. Vilket ju inte är så roligt...

För att inte bli helt knäpp ser jag på en serie som är lite knäppare än... mig. Glee. Det är en fantastisk fantastisk serie. De sjunger hela tiden och har fantastiska dansnummer. Och är en high school-serie. Underbart.


Egentligen skulle jag vara på Berget på retreat med pastorskandidaterna nu, men eftersom jag har styrelsemöte med equmenia i helgen så är jag kvar i Stockholm. Så jag ska till Bjärka Säby med Liselotte J Andersson nästa helg istället. Trevligt.

Ja, det var ungefär där jag är nu. Hur har du det?
Kram Maria

3 kommentarer:

Malin sa...

Hej, hej.

Jag hade en underbar period med Glee förra terminen. Men sen tog avsnitten slut. Skit också.

Karin sa...

Tro´t eller ej men jag har faktiskt varit med i Girls Glee Club. Lärde mig tex you´re the sunshine of my life trestämmigt. Vill minnas att vi vid ngt tillfälle uppträdde i hemmasydda rosa eller ljusblåa klänningar. Några dansnummer ingick definitivt inte dock. Jag får kanske leta rätt på TV-serien och kolla.

För övrigt tror jag att du inte är mer än normalneurotisk som de flesta av oss.
K!

Mamma sa...

Som sagt; Att fundera på om man inte har än det ena än det andra när man läser om människans väsen - det hör till - det har vi alla gjort. Det låter betryggande att du tittar upp från böckerna och gör annat också. Glee känner jag inte till men "Pang i bygget" kan jag rekommendera.