onsdag 26 oktober 2011

Fel fokus kan vara så roligt!

Det går så sjuuuukt dåligt att skriva hemtenta när man samtidigt drömmer om sitt bröllop. Jag hittar mig själv googlandes "brudklänning" och "checklista för bröllop" hela tiden. Igår bokade vi kyrka, vilket jag också skrev på facebook. 62 personer "gillade" det. Jag funderar på att be alla de 62 personerna ge mig 100 kronor var, så kan jag köpa en riktigt flådig klänning.Igår hade vi gäster på middag. Andreas hade rullat köttbullar och kokat potatis. Riktigt gott. Det var Johan och Josefine som fick äran att äta det tillsammans med mig och Andreas. De gifte sig när vi var i Grekland, så jag fick ärva Josefines gamla brudtidningar. Fantastiskt! Hela kvällen pratade vi bröllop. Vi försökte alla fyra att leda in samtalet på något annat, men det gled ändå alltid över i bröllop.

Ikväll får vi också finbesök. Då blir det jag som lagar maten, vilket också betyder att det inte blir så fin mat som igår. Tur att sällskapet är lika trevligt i alla fall.

Joel:
Du kan vara lugn. Bröllopet krockar inte med din fotbollsresa.
God mat är gott, men gott sällskap är godare.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du får 100:- av mig i alla fall. Jag vill se dig fiiiin. Vill du prova min maräng?
/LottaPottaHallongrotta

Anonym sa...

förresten... 11:11 var tiden då du skrev in ditt inlägg. GILLAR SÅNT. Ser att min hälsning kom 13:13, men det var en ren slump, faktiskt.

Karin sa...

Du kommer att bli finfin! men varför inte t ex en knallröd klänning? alla paren på dina bröllopskort häromdagen såg ju skrattretande lika ut när man ser så många på en gång. Men de var förstås jätteglada ändå.

Anonym sa...

Sätter in en hundring om du lämnar ett kontonummer eller i cash när vi träffas nästa gång. /Tomas

Joel sa...

tack syster. du är så omtänksam