tisdag 25 oktober 2011

Vad sa jag, egentligen?!

Detta hände nyss:

Min gravida vän Sandra: Är det någon som har godis?
Jag: Är det så att man kan med att äta vad man vill när man är gravid, eller?
Sandra: Jag önskar att det var så, men när jag frågade barnmorskan om det gick bra att äta godis då och då så sa hon "nja, du får ju tänka på att allt du äter ger du till ditt barn också" och då känns det ju jättehemskt att proppa i sig socker och sånt. Man måste ju tänka på han eller henne som är där inne...
Jag: Men tänk om han eller hon är vegetarian, då? Och du äter kött och ger honom eller henne.
Sandra: Det är ju jättehemskt!

Man kanske inte får säga så till gravida kvinnor? Eller?

2 kommentarer:

Cissi sa...

Hahaha, underbart! Det är klart man får säga! =) Jag hade tyckt det var jätteroligt om någon sa så till mig! (Äter också godis då och då, kanske mer än jag borde, men då blir ju h*n i magen bara sötare.. ;)

Anonym sa...

Rooooligt:) puss/Angie..