torsdag 13 oktober 2011

Svep din gamla duffel tätt omkring dig

Gårdagen var på många sätt en riktig skitdag. Men några bra saker hände: jag träffade Angelica över en fika och en shoppingstund och jag köpte äntligen en vettig höstjacka. En ulljacka som jag tror är en duffel. Jag tänker att en duffel är en ulljacka med knappar som ser ut som tänder, ni vet. Är det så? Denna kanske är lite kort för att vara en duffel, men jag gillar den ändå. Här hänger den och väntar på att jag ska gå hem från skolan:

Denna dagen är helt okej. Morgondagen blir bättre. Då får jag träffa både Anna-Lena Jarl och hennes familj och min mamma och pappa. Fint!!

1 kommentar:

Malin sa...

En duffel är ju helt riktigt en ulljacka, men jag tänker att den är mer som en rock fast inte en långrock utan en rock som täcker röven. Enligt den här länken är din duffel ju helt rätt: http://sv.wikipedia.org/wiki/Duffel