fredag 14 oktober 2011

Kvinnan som räddade mitt liv.

Idag ska jag träffa Anna-Lena. Hon jobbade som ungdomsdiakon hemma i Kungälv hela min tonårstid. Jag vet inte hur jag skulle klara de åren utan henne. När jag gick på högstadiet och livet var skit så kom hon dit genom skolkyrkan och räddade mig en gång i veckan. Och när jag gick på gymnasiet och livet var skit så gick jag förbi hennes arbetsplats varje dag. Kyrkan låg mellan Vetegången och Kongahällagymnasiet och jag knackade ofta på hennes fönster och stod där och pratade. Dessutom är det Anna-Lena som jag hade min fösta predikan tillsammans med och det var Anna-Lena som först gav mig tanken på att jag skulle bli pastor. När hon berättade att hon skulle sluta gick jag sönder.

Här står Anna-Lena och pratar med Aron:Här är Anna-Lena och hennes familj som jag också hoppas få träffa idag:

1 kommentar:

Karin sa...

Anna-Lena "lilla My" "grynet" "ta ingen skit" rules. Var är ditt diadem?