söndag 18 december 2011

Tankar till morgonkaffet

Nu sitter jag med morgonkaffet och har tänt det fjärde ljuset. Och igår började det snöa i Stockholm. Såhär kommenterade Marcus Birro gårdagens väder på twitter: "Snön kommer från överallt. Från sida, uppifrån. Men också underifrån. Det snöar från underjorden. Blåser. Regn. Göteborgsväder." Jo, så var det. Slask och uschligt. Som hemma.

Jag har upptäckt att Johanna Koljonens På spåret-pokal-auktionen avslutas mitt i gudstjänsttid. Värdelöst! Jag har lagt några bud, men hela tiden blivit överbudad. Jag börjar förstå att jag inte kommer vinna auktionen. Tråkigt. Jag kan ju hoppas att det är någon av er som budar över mig och sedan kommer ge den till mig.

Snart är det jul, vilket är trevligt. Snart åker jag och Andreas till Alingsås för att fira. Vi kommer även hinna med att fira i Kungälv innan vi far tillbaks till Stockholm. Och naturligtvis flänga fram och tillbaks en del också. Leka Västkust-jojo, som Anderas brukar kalla det. Gammal tradition i vårt förhållande.

Igår var jag oerhört duktig. Jag städade, tvättade fem tvättar, diskade ett jättediskberg, gjorde müsli, handlade, lagade matlådor och gjorde lakritsknäck (ingredienser: socker, sirap, grädde, smör, turkisk peppar. Kan det bli dåligt? Nej, det kan det inte!). Allt med musikhjälpen i öronen. Då blev det inte lika jobbigt. Det är skönt att ha det rent nu till jul.

Om en timme går jag till kyrkan. Sen ska jag träffa Angelica. Alltid trevligt. Innan kyrkan ska jag betala räkningar. Kanske inte roligt, men roligare än att få påminnelser för att jag glömt betala. Om jag orkar ska jag också ställa in cykeln i cykelförrådet. Det vore bra om jag gjorde det. Vi får se.

Okej, det var nog alla tankar jag hade just nu. Hej då.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gillar att läsa dina tankar, för dem blir jag allt som oftast glad av...
Vi har varit och köpt gran. Adam var gladast för han tyckte att det var han som valde vår gran (i år igen).
Tar julgodiset slut innan du kommer hem får du smaska desto mer av det som finns på västkusten. Det är också gott!!!
KRAM & snart ses vi /Lotta