söndag 31 augusti 2008

Inget mer jobb. Bara skola.

Nu har jag avslutat mitt jobb på SMU riks. Det är väldigt skönt. Vi hade ett avslutningsdygn i Örebro fredag-lördag. Nu är det slut!
Jag var utelåst igår några timmar och satt på ett café på Götgatan och läste. Jag läste Stieg Larssons sista bok och Kalle Jävla Blomkvist satt i sin lägenhet och tittade ut över Götgatan. Det kändes märkligt när jag förstod att han och jag tittade ut över samma gata.
När Angelica och Gustav kom och hämtade upp mig så fick jag en present från Gustavs pappa. Det var en tumstock där det stod "Inte en meter utan Jesus". Så gulligt av honom. Jag blev rörd.
Idag var jag och Angelica på Streetmarknad. Jag köpte ett armband av stadsmissionen. Men det roligaste var att vi såg två kändisar. Blossom och en som var med i Nya Tider. Otroligt roligt.
Imorgon börjar skolan igen. Och jag får mitt studentrum!

1 kommentar:

Malin sa...

Saknar dig i sinne!!!

Hoppas att du blir supernöjd med ditt nya rum!!!