måndag 25 augusti 2008

Nu har jag börjat skolan... igen

Idag var min första dag på Teologiska Högskolan, Stockholm, THS. Jag kände mig som Alfons Åberg igår när jag skulle somna. Pirrigt, var det. Men det gick, precis som för Alfons, bra att börja skolan.
Jag hade tänkt mig att denna vecka skulle vara en såndär mysig gosig "lära känna"-vecka, så jag blev lite förvånad när vi börade veckan med en seriös lektion i gamla testamentet. Inte alls vad jag trodde, men det var skönt. Vi hade ett regält "lära känna"-pass på eftermiddagen, vilket också kändes bra.
Min klass, T1, var en skön mix av folk. Det var förvånandsvärt många präst-studerande. Några pingstvänner var det också. Naturligtvis missionare, men jag vet inte om det var några baptister.
Jag var inte yngst, men bland de yngre. Det känns också bra.
Jag känner mig väldigt laddad. Jag tror att det kan bli några trevliga år här i Stockholm.

2 kommentarer:

Malin sa...

Gud vad skönt att höra att du är peppad Maria!

Hoppas verkligen att det käns som att du har hittat rätt!!!

Kakans smått å gott sa...

Då är du nu närmare än någonsin att bli pastor! Coolt! Njut av dina studentår, de går alldeles för fort... Kram