söndag 24 augusti 2008

Nu bär det av. Tack.

Om två timmar sitter jag på tåget till Stockholm. Nervöst! Jag vill passa på att tacka Angelica och Gustav för att jag får bo hos dem en vecka innan jag kan flytta in på mina 19,2 kvadratmeter studentrum. Tack!
Jag har just varit på gudstjänst i Kungälv. Anna-Lena var där för att döpa Sara och Niklas dotter och Albins syster Tova. Det var ett fint dop och väldigt skönt att Anna-Lena var där. Hon sa att jag kommer bli "Sveriges bästa pastor.... Nej, världens". (Jag undrar hur hennes man, Anders, som är pastor, känner angående att jag kommer bli världens bästa pastor...) Tack!
Det känns otroligt bra att ha hennes stöd. Tack! Det känns otroligt lyxigt att ha ett sånt stöd från både Kungälvs och Surtes missionsförsamlingar nu när jag ska börja läsa. Ni ska veta att det betyder oerhört mycket för mig. Jag känner mig buren av era böner. Tack!
Igår flyttade vi mina grejor. Mamma, pappa, Joel och jag var det. Hannes var på bröllop (Grattis Frida och Isak). Det gick ganska bra till slut. Och mamma och pappa trixade in sängen i Hymer, som är deras älskade husbil, så de kommer glada i hågen upp till mig nästa vecka. Jag vill tacka för all hjälp jag fått. Tack!
Nu ska jag gå in och äta middag. Köttfärslimpa! Igår fick jag strömming och i fredags lax. Det är trevligt att bo hos mamma och pappa några nätter ibland. Tack!

Inga kommentarer: