söndag 17 augusti 2008

Nu är alla scoutläger och bröllop för sommaren slut

Nu är jag tillbaks efter en veckas scoutläger. Det är fantastiskt att vara hemma igen. Jag trivs i min nya scoutskjorta, men jag trivs bättre hemma.

Jag, Andreas och Måns var på konserter igår. Gratiskonserter på Göteborgs kulturkalas. Tingsek och Salem. Jag är mycket nöjd. Salem var så bra. Jag trodde att jag skulle vara hur trött som helst efter lägret, men Salem har förmågan att få mig pigg och glad. Det var skönt.


Innan jag åkte på läger var jag på bröllop. Anders Lundell och Karin Enestig blev herr och fru Enestig. Fint namn, tycker jag. Och fint bröllop. Det var otroligt vackert och festen var underbar. Det är roligt att ha vänner som har så roliga vänner. Jag uppskattar Anders yngsta bror oerhört mycket. Det var guld värt.





Jag slås varje gång jag är på bröllop att jag inte fattar att de kommer vara gifta efter bröllopet. Jag vet naturligtvis att det är så, men det känns overkligt. Mamma och pappa är gifta. Mormor och morfar är gifta. Inte mina jämnåriga kompisar. Det är så tokigt. Men oerhört roligt.





Om åtta dagar börjar jag på THS. Nervöst. Nervöst nervöst nervöst!!!

Inga kommentarer: