fredag 6 mars 2009

Andreas kajak

Nu sitter jag i ett tomt hus i Alingsås och förbereder predikan, pluggar och bloggar. Andreas är iväg och tränar, Eyvor jobbar och Jan-Eric är på lunchkonsert i en kyrka. Sen ska han komma tillbaks och göra tacos som vi fyra ska äta. Gott. Sen ska jag och Andreas ta oss till Kungälv, är nog tanken.

Som ganska många av er vet så ska Andreas paddla runt Sverige i sommar. Eller Sveriges kust i alla fall. (Det är därför jag behöver ett sommarjobb, så att jag inte bara går hemma och är ledsen för att Andreas är borta mellan 5 maj och mitten av augusti, ungefär. ) Det är Andreas projekt på den utbildning han går (så därför måste jag gå med på att han gör det). Nu har han alltså köpt sin kajak. Han hade skrämt mig och sagt att den var mer turkos än grön (han är färgblind, faktiskt), men jag tycker att den är riktigt fin, men inte lika fin som Andreas.

3 kommentarer:

Kristin sa...

ooo, är du här i helgen, får man träffa dig?

Anonym sa...

Hahaviist är den grön!! Håller med dig maria!! Vad flitigt han övar :)

Anonym sa...

Jag tycker också att den var grön och fin - och så den röda paddeln till! Det ska bli kul att få följa dig Andreas runt Sveriges kust på din blogg.