måndag 2 mars 2009

Här får ni hjälp med kommentar-skrivning

Nu har jag varit hemma i Kungälv (även om jag faktiskt mest var i Alingsås). Jag firade 2,5-årsdag med Andreas, jag firade 53-årsdag för pappa, jag åt god mat och jag predikade.

Många sa att de läste min blogg, men att de inte visste hur man svarade, så nu tänkte jag gå igenom det för er, steg för steg.

1) Läs blogg-inlägget.
2) Längst ner står det alltid "Upplagd av Maria" och när den är upplagd och sedan "0 kommentarer" eller "1 kommentarer" eller "2 kommentarer" eller så i ljusgrönt. Tryck på texten "x kommentarer".
3) När du tryckt på den så kommer du att se antingen det som någon har skrivit till vänster, eller så står det inget alls i vänsterspalten. Till höger så står det "Lämna din kommentar" och ett fällt där du kan skriva en kommentar. Gör det!
4) När du har skrivit klart så går du så långt ner på sidan som möjligt. Där står det "Välj en identitet". Jag tror att det är här som förvirringen infinner sig för många. Ta det lugnt!
5) Det är ikryssat "Google/Blogger". Om du är bloggare så skriver du i ditt användarnamn och lösenord. Är du inte bloggare, så kryssar du med fördel i "Namn/URL". Skriv där ditt namn (tex Gunnel) eller ett roligt smeknamn (tex moster). Strunta i att fylla i "Webbadress" om du inte har någon. Annars gör du det.
6) Du kan välja att kryssa i "anonym" (det brukar mamma göra i all förvirring), men det är inte lika roligt för mig och de andra som läser inläggen.
7) Klicka på den stora orangea knappen "Publicera din kommentar".
8) Gå tillbaks till min blogg genom att gå längst upp på sidan och klicka på ordet "Gapskratt" som står i blått.

Nu hoppas jag att det inte ska vara några problem. Om det fortfarande är det så kan ni
a) fråga pappa Morgan hur man gör
b) maila mig
c) haffa mig när jag kommer tillbaks till West coast /Kungälv i påsk.

Jag tycker att det är jätteroligt att ni läser min blogg. Det är det den är till för.

2 kommentarer:

Malin sa...

Pedagogiskt i kvadrat!

Det skall jag också försöka vara nu.

Grattis Maria och Andreas till 2,5 och Morgan till 53.

Snöstorm, hela dagen, hur kul är det på en skala?

Anonym sa...

Hej,
du kan verklingen prata... duktig du var i kyrkan=)
brother from west...