måndag 30 mars 2009

Dålig dag.

Jag måste bara få spy lite på min kurslitteratur. Jag ska läsa Carl F Hallencreutzs Tredje världens kyrkohistoria och Andrew Kirks Vad är mission i min Missionsvetenskapskurs. Och de är dåliga. Inte bara det att de är tråkiga att läsa, men de är inte bra som litteratur. Jag vill bara bli av med denna kurs så att jag inte behöver läsa dessa dåliga böcker mer.

För övrigt är det sol idag och jag längtar efter att det ska bli sopat på vägarna så att jag kan börja använda min longboard.
Idag är inte min dag, tror jag. Jag är trött.

2 kommentarer:

Anton sa...

Hej,
Tycker inte att boken (Kirk) är så kass som alla säger... skönt med ett annat perspektiv. Sedan hur kurs-litteratur-ig den är vet jag inte...

Linda sa...

Jag läser också din blogg.
Jag tycker inte heller Kirks bok är särskilt dålig. Vad jag minns. Jag tyckte den var bra. Men det tar väl alltid tid att komma in i en bok.
Men jag tycker inte Jesus och de första kristna är en bra bok. Bara för att man är smart och kan mycket om romartiden betyder det inte att man kan skriva böcker. Tydligen.