lördag 7 mars 2009

Back on track!

Nu sitter jag på tåget tillbaks till Stockholm. X2000 + 2:a klass + framlänges + fönsterplats = bra! Men inte lika bra som att ha varit hemma på västkusten. Återigen har jag mest varit i Alingsås. Det beror nog på att det är en 120-säng där och en 90-säng i Kungälv. En natt med att sova två i en 90-säng räcker gott.

Men igår, åkte vi till Kungälv. Först mellanlandade vi i Göteborg och fikade med Andreas paddlings-vän Andrew. De två satt och pratade paddling och tittade på Andreas nyköpta vattenpump Gerd och hans packpåse och vad det var, och jag satt och flirtade med en bäbis som satt vid bordet bredvid.

På kvällen gick vi till Joel och åt chips och godis och såg på Hipp Hipp. Joel somnade i sin fåtölj vid halv elva. Det är roligt med en hårt arbetande bror... Som tur var så var Nicole, Fredrik, Jossan, Ros och Ricky (hunden, inte Martin) där, så jag hade det trevligt ändå.



Idag satt jag hemma och försökte krysta fram en predikan. Mamma tyckte att vi skulle gå ner till pingstkyrkans Second Hand där Hannes och scoutledarna stod och sålde fika, så jag och Andreas åkte dit. Jag köpte en helskön portfölj i plast som jag ska ha mina småspel i. 15 spänn. Som hittat!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jättesöt och häftig portfölj!! YeaH!

Anonym sa...

Second är toppen, jag gjorde massa fynd där idag men tyvärr fann jag inte dej! men så som du far till västkusten var och varannan helg så ser man dej kanske snart iaf. (vilka fynd?? tex en orange plastgrej som jag letat efter i flera år!! och en jättebra flaggstång som min bror skall få i födelsedagspresent imorgon)
hälsningar Karin D

Maria sa...

Hej Karin! Nej, jag är inte i Kungälv varje eller ens varannan helg, tyvärr. Jag såg din man på avstånd på second hand, men missade honom. Jag kommer hem på din sons födelsedag nästa gång, och är då hemma i en vecka. Kanske ses vi då?! Bra att du hittade en orange plastgrej, dem kan man inte få för många av....