söndag 14 juni 2009

I goda vänners lag...

Nu har min sommar börjat. Jag har börjar jobba och det verkar funka bra. Det är ganska nervöst, men det ska nog gå bra.
Men sommaren är ju mer än jobbet. Jag och Hannes har mamma och pappas hus för oss själva eftersom de är i norrland (följ deras blogg på http://karinochmorgan.blogspot.com/). Så Hannes och Jenny, jag och denna veckan Andreas lever Svenssonliv.

Joel och Nicole och Jonatan har varit här och ätit mat. Riktigt trevligt.

Sommarens dryck är Ramlösa med smak av mango. Å, va god den är!!

Vi kan passa på att gratulera Jonatan för att han fått jobb som lokförare från augusti. Nu praktiserar han och körde på en duva häromdagen. Kanske även en trana, det var i alla fall något med långa ben, och ett rådjur har han också kört ihjäl.

2 kommentarer:

Pappa sa...

Å vad gott att läsa att Ni har det bra hemma. Det är inte bara Jonatan som får se djur. Karin påstår att hon såg en björn rusa in i snårskogen vid en väg i norra Dalarna. (Karin är tvärsäker och jag lite osäker på vad vi såg). Men vi körde inte på den i alla fall

Anonym sa...

Hej Maria! Bra att du är på plats i Kungälv. Jag kommer imorgon om allt går väl. Vad ska man göra?? Jag vill gärna träffa dig någon dag. Äta en bulle ihop kanske? Vi har fått ny fin inglasad balkong i lägenheten. Dit är du välkommen! Kram från Johanna Lööw