fredag 5 juni 2009

Yeah yeah yeah!!

Första dagen på mitt sommarlov. Och första dagen som min älskade Andreas paddlar själv... Hans paddlingskompanjon Andrew bestämde sig igår för att hoppa av, vilket han imorse gjorde. Så om du känner för att paddla en bit längs östkusten med min fina goa underbara pojkvän så får du hemskt gärna göra det. (Jag lovar nästan att du får låna Andrews kajak, det tycker jag han borde gå med på. ) Ja, jag är lite bitter. Och orolig...

Men idag har jag varit på skolavslutning. Det var trevlig. Hanna spelade fint, Jenny sjöng fint, André höll ett klockrent tal om landet Akademi och dess språk, och jag fick sjunga Den blomstertid nu kommer.
Här ser ni glada Ida-Maria och lustiga Rune W (som är pastorskandidaternas kontaktlärare).
Tårta blev det också. Fint!


Här är mina brudar L Ekblom, I-M Berglöw och E Wägmark, som hjälpt mig att komma igenom första året på THS. Om vi inte hade gjort våra tankekartor och tidslinjer så vet man inte hur det hade gått. Tack tack!!

Nu sitter jag med en predikan med temat "Gud - Fader, Son och Ande" som ska hållas på söndag förmiddag. Jag hoppas kunna få det till att
a) mångfald är bra,
b) enhet är bra,
c) gå och rösta om ni inte gjort det än,
d) Gud är större!
Hittills har jag kommit till att det är krångligt med treenighet.

2 kommentarer:

Malin sa...

Åh jag försökte få mina klasskamrater att sjunga "Den blomstertid nu kommer..." men de vägrade. Tråkigt!

Vackra tankar du arbetar med i predikan!

Ida-Maria sa...

Hur gick det med predikan??? JA, vad hade vi gjort utan våra tidslinjer ;) kommer sakna brudarna lite i sommar må jag erkänna.. hur har du det alldeles ensam i stora huset? PUSS