söndag 28 juni 2009

Min vecka 26.

I tisdags träffade jag Ida-Maria och åt lunch och glass. Ida är den som har lärt mig att man inte går upp i vikt av glass eftersom man svettas ut den. Vi åt tre kulor var. Det är ju sommar, semester, vi har klarat ett helt år på THS, och när man ändå är på Lejonet & Björnen... Som om vi behövde någon ursäkt.

I torsdags var jag hos mormor och morfar och fick mat. Kött och potatis och sås. Det är väldigt väldigt gott med kött, potatis och sås. Och visst har de fina tallrikar?!
Idag har jag predikat. Två gånger, faktiskt. Klockan 10.00 i Kungälvs missionskyrka. Det var tillsammans med pingstkyrkan och det var väldigt många pingstvänner där. Och väldigt hög medelålde. Jag predikade om det förlorade fåret (Lukas 15:1-7). Jag tror att det gick ganska bra. Hannes sa att han lyssnade på mig hela tiden, så det är ett gott tecken. Och morfar trodde att pingstvännerna kanske fick sig nåt att fundera på när jag sa att vi är Guds barn, inte Guds får.

Efter kyrkan var mormor och morfar på kyrkkaffe hemma i trädgården. Det var trevligt. Varmt, men skönt. Mammas kastanj är inte helt tokig.

18.00 predikade jag i Surte missionskyrka. Och det var jättejättejätteroligt. Det var massa folk där och massa av mina gamla kids. Helt underbart. Jag saknar dem! De är skogstokiga hela gänget. UNDERBART! Efter gudstjänsten åkte vi till trollsjön och badade. Det var oerhört skönt, för jag höll på att drunkna i min egen svett innan, det är så varmt!!

Sara, Kalle och Daniel (som är min fantastiska efterträdare som ungdomsledare i Surte).

Imorgon tänker jag ha en riktigt bra dag, jag ska bada med Johanna Lööw och sen ska jag se på Harry Potter-filmer med Kristin. Å, jag har det nästan för bra.

2 kommentarer:

karin d sa...

Tur att du inte behövde vara all by yourself så länge, va lite orolig men tänkte att du nog klarar det trots allt. Låter ju som om söndagen blev succe. Trollsjön är gamla fina minnen från mysiga davidssonhedmanhajker. hälsningar karin d

Anonym sa...

Hej! Det är mamma som talar. Jag är så nöjd med att kastanjen uppskattas! Jag visste det, den är fantastisk.

Det är pappa som talar: Jag tar min hand i från kastanjen och alla dess löv, kastanjer och pinnar.