måndag 22 juni 2009

En bra måndag

Underbar dag hittills. Solen väckte mig klockan nio, vilket känns helt lagom. Jag upptäckte att det inte skulle funka att vara utomhus idag utan allergitabletter, så jag tog en promenad till apoteket. När jag kom hem igen så var Joel här och hade lämnat av en finfin cykel som jag får låna av Nicole så att jag kan cykla till jobbet istället för att gå (vilket tar fruktansvärt lång tid) och åka bil (som inte är okej eftersom det är mindre än en mil till jobbet, men som känns som en bra idé när klockan ringer 06.00 och det ändå står en bil utanför).

Jag har också fått tillbaks min sista tenta idag och den gick bra, vilket jag hade på känn, men nu vet jag med säkerhet att jag har klarat ett helt år på teologiska högskolan. Det känns så bra! Jag är duktig.

Nu ska jag snart laga lite mat innan jag cyklar iväg till jobbet. Jobbet går bra, tycker jag. Idag ska jag ha jour för första gången. Det blir bra hoppas jag. Jag brukar inte ha svårt att sova längre. Det är den bästa av gåvor att kunna sova lugnt, som Bo Kaspers orkester sjöng.

3 kommentarer:

Pappa sa...

Det känns bra att barnen hjälper varann när man som förälder är på över 100 mils avstånd. Vi har varit borta 14 dagar och vi är helt trygga i att det fungerar hemma. Vi har bra barn. Gôtt!

Mamma sa...

Mamma håller med föregående talare och som ni vet så brukar vi även räkna med flickvänner och pojkvän som "våra" barn.

Kristin sa...

håh! grattis till det avklarade året! HP på fredag/ lördag eller?