söndag 9 augusti 2009

Det är mycket nu.

Nu har jag inte bloggat på några dagar. Det beror mest på att Andreas har kommit hem, så jag har prioriterat bort internet och bloggen. Det är så trevligt att ha honom hemma igen. Här ligger han i hängmattan hemma hos Jan-Eric och Eyvor dagen efter han kom hem.

Förutom att Andreas har kommit hem så har jag varit iväg på scoutlägret Kvarnen ett par gånger. Halva min umgängeskrets var där (en överdrift, men ni fattar poängen), så det var väldigt trevligt. Jag var väldigt avundsjuk på alla som var där. Det känne helt fel att åka och hälsa på på läger, man ska ju vara där i en vecka så att man kommer in i lunket och faktiskt kan umgås lite med allt folk, nu sprang vi mest runt och försökte hälsa på alla. Och jag luktade varken rök eller svett när jag kom hem, så det var misslyckat. Men det verkar ha varit ett bra läger och jag längtar tills nästa sommar då jag ska se till att åka på minst ett scoutläger.

Och igår fyllde jag år. Det är ju alltid lika roligt. På kvällen kom lite familj hit och grattade mig, det var mysigt. Jag fick jättebra födelsedagspresenter av alla, det är ju inte fel. Inga lakan! Men linser, örhängen (jättekonstiga med grodor på av pappa), pengar till studielitteratur och ost, presentkort på både ticnet och sf och en t-shirt med ett "jag hjärta Stockholm"-tryck på, bland annat. Så jag är helnöjd!

1 kommentar:

Lotta P sa...

Maria, lite försenat - ett stort och varmt Grattis på födelsedagen!
/Lotta