torsdag 20 augusti 2009

Familjen Hedman hos Bloodwork Tattoo

Idag är dagen då Andreas, jag, Joel och Hannes har varit hos Fredd på Bloodwork tattoo och tatuerat oss. Först ut var Andreas. Det var extra roligt eftersom han aldrig hade tatuerat sig innan. Han tyckte att det gjorde ganska ont, ungeför som ett getingstick. Jag har aldrig blivit stucken av en geting, så jag vet inte.
Andreas gjorde fina granar på sin fina arm. Han är nöjd, som ni ser. Jag och mina bröder fick lika tatueringar, men på olika ställen på kroppen. Här ligger jag och tycker att det gör lite ont, men inte så farligt. Där emot så tycker jag att det var långtråkigt eftersom jag inte kan titta på något annat än Fredds papperskorg. Och så var det lite jobbigt att tatueringsmaskinen (eller vad det heter) var så nära mitt öra. Det var mer skrämmande än smärtan.

Torsdag betyder ju grill på Vetegången, så vi samlades och åt fisk som pappa hade gjort. Jag har varit med på ganska många av grillkvällarna. Korv, kött, hemmagjorda hamburgare och kyckling och idag var det fisk. Jag tycker att idag var den godaste rätten. Lax och kummel med paprika, tomat, fänkål, dill, purjolök, smör och lite sånt i ett foliepaket. GOTT!

Här ovan ser ni Nicole och Ricky och nedan ser ni min pappa som försöker se sur ut för att hans älskade barn har blivit klottrade på av Fredrik. Men eftersom han kom på att det egentligen är skälet till motivet så var han nog mer nöjd än han egentligen ville visa. Och det ser alltså ut såhär:

Och här ser ni Andreas, min, Joels och Hannes gaddningar.

Behöver jag säga att mamma tyckte bäst om Andreas tatuering?
Rolig dag idag.

2 kommentarer:

Lisa D sa...

hej maria! halkade in på din blogg, fantastiskt kul att läsa! och grattis i efterskott, jag var på donsö på din födelsedag och då sa jag till mamma + pappa att idag fyller maria år (!) fast jag undrar vad din tatuering föreställer, två små personer i för stora hattar? två krabbor? kram kram från lisa d

Maria sa...

Hej Lisa! Det är två giganter: Jake och Elwood Blues - the Blues Brothers! Kram