onsdag 12 augusti 2009

Nu börjas det...

Idag fick jag ett mail som jag inte ville ha. Det var ett mail som i ämnesraden hette "brev till grekerna" och hade en bifogad fil. Det grekiska alfabetet. Och så stod det att jag skulle lära mig det till 26 augusti. Okej, det hade jag förstått att jag var tvungen att lära mig. Men vad jag inte hade tänkt på (även om jag nu förstår att det är nödvändigt) är dethär:

"Om du vet med dig att dina allmänna grammatikkunskaper är skrala så repetera svensk grammatik för brinnande livet dagarna som är kvar."

Ångesten kommer krypande!

3 kommentarer:

Ida-Maria sa...

oh yes! Jag är i chock... Kazen vill ta död på oss!

Karin sa...

Hmm, låter inte direkt skoj alls.. tur att du kan början och slutet av alfabetet iaf. Det kommer man långt på:) Lycka till då!!

Anonym sa...

Adam har ett underlägg med svenska alfabetet på. Kan det hjälpa dig med språkträning får du gärna låna det. Vill ni leka på tisdag?
Liselotte