måndag 17 augusti 2009

Tranås-bröllop

I helgen var jag i Tranås på bröllop. Linda fick sin Emil och Emil fick sin Linda. Det var ett fantastiskt bröllop. Jag har varit på många bröllop och detta var ett av mina favoritbröllop. Inte bara för att jag gillar herr och fru Jonzon så mycket, utan också för att det var så speciellt. Bara en sån underbar sak som att vigseln och festen var i samma kyrka och att vi dessutom sov i samma kyrka. Det var väldigt skönt. Det var också knytkalas. Gästerna fick frågan om de ville ta med sig bröd eller en matig sallad eller tårta. Jag och Andreas hade med oss en bulgur-sallad som jag tyckte var god.
Lindas underbara klänning är gjord av hennes kompis. Den är helt fantastiskt. Även blommorna var gjorda av en vän.



Vigseln var fin, brudparet var vackert, festen var rolig, maten var god, människorna var trevliga, dansen var rolig. På en skala 1-10 så får detta bröllop en klar 10:a.

2 kommentarer:

Annzis sa...

Vad roligt =) Och du ser jättepiffig ut i din snygga klänning o skor =)

Linda sa...

Oj oj oj! Det var inte dåligt hörrö du! Kul att höra, tack!!

Ps. Behöver vi säga att vi gillar Andreas tatuering bäst? Ds.

Ps 2. I söndags ringde pappa och frågade vem det var som hade paddlat "Sverige runt". Andreas behöver inte vara rädd för att höra av sig till honom. Ds 2.