torsdag 19 november 2009

Ett dussin pussar fick jag

Mycket har hänt sen i söndags. Bland annat har jag köpt en ny almanacka. Jag köpte en studentalmanacka på rea, eftersom den inte har hela 2010, utan bara halva. Men rean var på mer än halva priset, så om jag nu köper en halv för mindre än halva priset och om ett halvår köper andra halvan för mindre än halva priset, så har jag ju tjänat på det.
Dessutom ville jag ha en ny...


Förra veckan sa jag ju att jag vann 150 kronor i presentkort (som jag för övrigt använde till att köpa mat så att jag, Andreas och Emelie kunde äta grekisk sallad i fredags...), och jag måste ha världens tur just nu, för jag vann i en annan tävling också. Jag vann två biljetter till P3 live session som jag och Andreas var på igår med Amanda Jensen och framför allt Mustasch. Jag vann genom att skriva in en fråga som jag sedan fick ställa till Mustasch. Och det gjorde jag. Så om ni vill höra mig på radio, och även höra Ralf spela dragspel, så kan ni lyssna här. Jag är med i del 2, tid 6:12 och knappt två minuter framåt... (Så den som räknar kan veta att jag har ca 11 minuter kvar att vara i rampljuset. Jag läste ju Uppenbarelseboken 3:14-22 i en radiogudstjänst för fem år sedan. Oförglömligt!)



Jag fick inte med mig kameran till konserten, vilken miss! Men här är en bild på öronpropparna som jag fick. Fint ska det va!

Även om jag inte fick med mig kameran, så hade jag ju med mig mobilen, och den har kamera (teknikens under). Så efter konserten gick jag fram till Ralf för att ändå ta en bild med honom som jag skulle skicka till Angelica. Så jag bad honom om en puss på kinden. Han tittade frågande på Andreas som sa att det var okej, och sen sa han "En bara?" och gav mig tolv. (Nu skulle det vara roligt att lägga upp bilden här, men jag vet inte hur man gör...)

Joel:
Jag har köpt en ny almanacka och sparat pengar på det.
Jag och Andreas var på Mustaschkonsert igår.
Jag var med i radio, och fick Ralf att spela dragspel (vi är med ca 6 minuter in i del 2).
Jag fick tolv pussar på kinden av Ralf.

7 kommentarer:

Andreas sa...

Fin almernacka! Puss..

Pappa sa...

Vem är Ralf?

Anonym sa...

DRAGSPEL ÄGER!
/Karin d

Maria sa...

Pappa: Ralf är sångare och gitarrist i Mustasch. Om du klickar på namnet Ralf i min blogg då det är grönt istället för svart så får du upp en wikipedia-sida om Ralf Gyllenhammar.
Karin: vad skulle du välja bort av dragspel, blockflöjt och fiol?

Cissi sa...

Vad grymt! Vilken tur du har! Det kanske är dig jag ska ta emd mig till Jul på Liseberg och låta spela på chokladhjulet.. ;) tack för i lördags! Jag uppskattar att ni ville komma och dela kvällen med oss! =)

trollet sa...

glad för din skull söt men sur för att ja aldrig har tur eller vinner något.... eller får träffa Ralf...snyft.. har ju varit småkär i honom några år nu.... nu ska ja tröstäta maltesers... puss.

Anonym sa...

Maria!! varför ställer du så svåra frågor!! är det någon slags träning när man skall bli pastor eller??? idetta fall är jag en människa i den moderna tiden. Jag vill ha ALLT.. (fast det är klart att om jag måste bära ett instrument länge så ligger blockflöjt bra till (att ha kvar alltså)). K