lördag 21 november 2009

Se på Judarns änder...

Idag har jag druckit 11-kaffe med min moster Gunnel och hennes karl Bertil som är i Stockholm på mini-semester. Min kusin Tobbe och hans kompis/inneboende/kollega var också med. Det var väldigt trevligt. Jag känner mig lite extra vuxen när jag umgås med en moster frivilligt och dessutom har trevligt.

Idag var det första dagen på länge som det var soligt ute. Så jag sa till mig själv att jag skulle gå en promenad i solen innan den hann ner igen. Men jag skulle sitta med grekiskan en timme innan jag gick ut, så att jag kom igång. Och jag satt i en timme och fattade ingenting. Jag satt i 60 minuter och verkligen försökte utan att fatta nåt. När man böjer orden så byter de bokstäver tills man inte i sin vildaste fantasi kan förstå vilket ord det kommer av.

I alla fall, så gick jag ut och gick runt Judarn, som sjön heter. Och där träffade jag ett gäng änder. Då tänkte jag på bibelordet som säger att vi ska se på bibelordet om himlens fåglar och markens liljor. De bekymrar sig inte, men har kläder och mat ändå. Jag bekymrar mig.

Joel:
Jag drack 11-kaffe idag.
Grekiska är svårt.
Ibland vill jag vara en gräsand.

3 kommentarer:

Moster G sa...

Kära lilla syskonbarn!
Jag får väl känna mig hedrad då när du frivilligt vill träffa din moster,hihi
Det var inte bara trevligt att träffas, utan roligt me o ha lite släktträff, en representant från varje syster-Paulander och mycket skratt! Det får vi göra om men på en bättre årstid får det bli nästa gång. Lycka till med grekiskan, nu förstår jag ordspråket: det e ju rena rama grekiskan! Vad vore livet utan syskonbarn, kram moster G!

Linda sa...

står det verkligen att vi ska se på bibelordet om att se på liljorna? I min bibel står det rätt och slätt att vi ska se på liljorna - prova det så kanske du slipper bekymmer!

Maria sa...

Linda, du är inte så bra på att stötta dina vänner när de har det svårt, va?! Om du ska vara otrevlig så behöver du inte kommentera.