tisdag 3 november 2009

Nedräkning pågår

På torsdag ska jag åka hem till Kungälv och jag längtar jättemycket! Jag åker dit för att min morfar (till höger på bilden) fyller 80 år! Min pappa (till vänster) verkar tro att det är för att det är fars dag på söndag. Mitt schema för helgen ser ut såhär:

Torsdag
19.17 Jag anländer till Göteborgs central och blir förhoppningsvis hämtad av pappa. Vi åker hem till mamma och umgås hela kvällen.


Fredag
9.45 ska jag klippa håret
på dagen ska jag umgås med min älskade Kristin
på kvällen ska jag umgås med min älskade Jonatan


Lördag
Jag ska hjälpa pappa förbereda tjärnknöl och potatisgratäng för att sedan fira morfar med att äta upp det.


Söndag
11.00 gudstjänst i Kungälvs missionskyrka med tillhörande kyrkkaffe
jag hoppas äta rester från lördagen, eller något annat
runt 17 åker jag hem till Stockholm

Dessutom ska jag hälsa på i min lillebrors nya lägenhet som han just flyttat in i. Jag tänker mig att jag ska vara där och hjälpa till att möblera och åka till IKEA och köpa saker som behövs och så. Jag ska nog fjäska in mig att jag ska få titta på den redan på torsdag kväll och så kan jag hjälpa till med saker på lördag förmiddag... Då har dessutom Andreas kommit, så om något tungt behövs bära så slipper jag... Bra plan, Maria. Tack!

Jag vill också passa på att tacka er alla för att ni har hjälpt mig inför grekiskatentan som jag hade i fredags. Det betyder oerhört mycket att veta att ni tror på mig. Det betyder också mycket att ni skickar choklad till mig och att ni ber för mig. Och hela min grekiskakurs känns mycket lättare sedan jag började skriva alla mina läsövningar i det anteckningsblock som jag fick av Lotta P inför att jag skulle börja på THS. När det känns tungt så slåt jag ihop den och tar ett djupt andetag och tänker att Lotta tror på mig, då kan det nog gå.
Jag fick ett mail idag av min lärare där han skrev att det hade gått bra för mig på tentan. Tack ni alla.

Joel:
Jag kommer hem till Kungälv på torsdag kväll
På lördag ska vi fira morfar
Jag ska möblera Hannes lägenhet
Jag har fått tillbaks grek-tentan och jag är nöjd
Jag åker hem igen på söndag

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till lyckad tenta!!
Synd att Alingsås inte finns med i helgens planring! Hälsa till alla slags jubilarer i Kungälv från LB:s mamma och pappa

Anonym sa...

Grattis Maria. Du är nog extremt språkbegåvad för det verkar ju ha varit rena grekiskan. Släng bort all tveksamhet kring din lämplighet för högskolestudier i glömskans hav. (tillsammans med synderna eller vad det var som skulle vara där). Du går ju från klarhet till klarhet!. Ha det så trevligt i helgen! /Karin D

Lotta P sa...

Vill bara instämma och gratulera! Du är fantastisk. Njut nu av en skön och kul helg i Kungälv då du kan passa på att bli ordentligt ompysslad.
Kram, Lotta