söndag 15 november 2009

Hela dagen i Jakan

Idag är jag i kyrkan. Hela dagen. 10.30 var det klapp-och-klang-gudstjänst (småbarnsmusik) och 11.00 fortsatte den in i den vanliga gudstjänsten. Jag var med på söndagsklubben där vi pratade om änglar och pysslade ihop änglar. Det var mysigt.

I kväll är det församlingsafton om SMU och jag ska prata om scout. Det blir trevligt.

Jag sitter i kyrkan och pluggar grekiska. Det är inte så trevligt och går inte så bra. Jag är änna trött på grekiskan nu. Jag tyckte att det räckte med det jag lärde mig till tentan. Nu går det trögt igen. Det är svårt att hålla reda på det jag redan kan och att dessutom förstå det nya i förhållande till det gamla. Och i förhållande till svenskan, vilket inte är helt självklart. Och framförallt så är det inte roligt. Usch.

Men en sak har jag som verkligen förgyller min vardag. Några av kidsen här i kyrkan är här och lagar mat till mig. Det är som om de har läst 1 Thessalonikerbrevet 5:12-13. Såhär står det där:

Vi vädjar till er bröder, att sätta värde på dem som har det tyngsta arbetet bland er, som står i spetsen för församlingen och vägleder er. Visa dem den största kärlek och uppskattning för allt vad de uträttar.

Så jag vill härmed säga: TACK TACK TACK!

Joel:
Jag jobbar idag.
Grekiska är både svårt och tråkigt.
Mina underbara kids i kyrkan gör mat till mig.

Inga kommentarer: