fredag 13 november 2009

Jag predikade igår

Här sitter jag på en fredag och har så mycket att göra att jag inte vet var jag ska börja, riktigt... Grekiskameningar eller The Modern Theologians? Svårt val, jag väljer att blogga lite först.

Igår predikade jag på skolan. Och det är vanligtvis ganska nervöst, för där sitter pastorskandidater som är experter på att se vad man gör för fel. Och igår var det dessutom fortbildning för de pastorer och diakoner i missionskyrkan som ordinerades för två år sedan, så de som också och lyssnade på mig. Och det var verkligen som i Blues Brothers när alla poliser är på konserten (And we would especially like to welcome all the representatives of Illinois's law enforcement community that have chosen to join us here in the Palace Hotel Ballroom at this time... ), ni vet.

Men det gick bra. Ida-Maria Berglöw sa att det var den bästa predikan som hon har hört av mig. Och Katarina Alsén på T8 sa att jag kommer bli en bra pastor. Och så fick jag ett sms av en klasskamrat på kvällen då hon tackade för predikan. Så jag är oerhört stolt.
Det roliga var att jag idag var på röst- och talvård på skolan och min lärare (Ewa-Maria) sa att jag riskerar att bli stand up comedy. Inte att jag var det, men jag ligger i riskzonen. Och det sa hon som jag hade i röst- och talvård förra året (Anna) också. Jag kanske ska sluta att inleda alla predikningar med "har ni tänkt på det här med flygplan"...

Joel:
Jag predikade igår.
Missionskyrkans elit var där och lyssnade på mig.
Det gick bra.

Inga kommentarer: