måndag 11 januari 2010

Hemtentan är här!

Ja, nu ska jag sitta instängd på Tempus i några dagar och skriva på hemtentan till "Teologins förändrade förutsättningar", som kursen heter. Jag tror att det kan bli en svettig men rolig hemtenta.

På söndag ska jag predika, vilket känns som att det var dumt att gå med på mitt i tentaperioden. Men denna vecka har ju lika många timmar som alla andra, så jag borde hinna det också, tycker jag. Nästa vecka är det grekiskaplugg med tillhörande tenta.


Men en rolig sak är att min vän Frida som jag inte träffat på säkert två år kommer komma hit imorgon och sova över hos mig. Jag undrar om jag borde dammsuga innan hon kommer? Jag får se...

3 kommentarer:

Malin sa...

Vad är Tempus? Inte sitter du väl på affären tempus och skriver?

Lycka till

Puss!

Maria sa...

Tempus är mitt hem. Studenthemmet tempus heter det där jag bor... Tack. Puss

Mamma sa...

Jag blir nyfiken på vad hemtentans frågeställning handlar om mer konkret.