fredag 29 januari 2010

Man får passa på

Ja, nu passar jag på att åka hem till West coast! Nu när terminen just börjar och jag inte behöver vara på jobbet. Det är många i klassen som passar på att åka hem denna helgen. Sen har man inte ro nog att göra det.

Men jag ska hem för att fira min farbror som fyllde 50 nu i veckan. Snubben i röd mössa är min farbror Tomas som nu alltså är 50 år. Kvinnan i kappan är Linda, som är min kusin Daniels fru. Daniel är snubben i IFK Kungälv-halsduk. (De har fått en dotter som jag inte har träffat än, så jag hoppas att hon kommer imorgon.) Bakom honom går min pappa. Man ser benen och bandyportföljen. Det är såhär klanen Hedman vanligtvis umgås. På bandyn. Men imorgon ska det bli partaj för Tomas. Det ska bli trevligt.


Idag hade jag min första lektion i "Teologisk tolkning och ledarskap". Det blir nog en finfin kurs. Vi är bara sju i gruppen, bara vi som ska blir pastorer i missionskyrkan som går andra året. Vi ska bland annat prov-döpa varandra i denna kurs. Och så ska vi ha VFU, som är högskolenamnet på prao. Det blir najs.

Inga kommentarer: