måndag 4 juli 2011

Go with the flow.

Idag har jag städat. Ordentligt. Dammat, dammsugit, våttorkat, you name it. Jag känner mig oerhört duktig! Och det är väldigt skönt att ha ett städat hem. Jag har dessutom tvättat. Också skönt.

Imorgon åker jag och Andreas på båtluff i Stockholms skärgård. Jag har ingen som helst aning om vad vi ska göra därute. Jag hade tänkt sola, men det är moln. Jag har heller ingen aning om vad vi ska äta, vad vi ska ha med oss, vart vi ska åka. Men det löser sig nog. Det är rätt skönt att inte ha någon aning. Go with the flow, som man säger. Tur att Andreas är så trevlig och lätt att umgås med, annars hade det kanske varit lite jobbigt. Men nu är det bara roligt.

Under tiden vi är i Stockholms skärgård är det Hönökonferens i Göteborgs skärgård. Hönökonferensen är missionskyrkans största samlingsplats, eller något sådant. Det är Hönö missionskyrka som har gudstjänster och bibelstudier och sånt i ett stort (typ cirkus-)tält. Jag brukar vara där litegrann, men uppenbarligen inte i år. För att ändå hänga med lite läser jag Miriams hönöblogg på Dagens hemsida. Om ni vill läsa en smart och rolig kritiker till talatlistan på hönö så kan jag rekommendera henne.

Miriam och jag satt i equmenias styrelse tillsammans i år. Det var väldigt roligt att sitta med Miriam, hon är inte bara rolig, klok och skarp, hon är trevlig och rolig också. Miriam slutade i styrelsen vid riksstämman, vilket var tråkigt. Men också roligt, för då lämnade hon en plats ledig som Amanda fick. Jag känner inte Amanda så väl, men hon är tillsammans med Jonatan och därför har jag umgåtts med henne lite det sista. Vad jag förstår så är hon rolig, klok, skarp och trevlig.

Förrförra veckan var jag och Amanda på Universeum tillsammans med våra pojkvänner. Såhär såg lite av det ut:

Det var väldigt roligt och jag lärde mig mycket. Till exempel att kill-hajar har två snoppar men tjej-hajar bara en. Och att Jonatan är rädd för ormar.


Joel:
Jag har städat.
Imorgon ska jag till skärgården.
Jag ska inte till Hönökonferensen i år.
Förrförra veckan var jag på universeum.

Inga kommentarer: