tisdag 26 juli 2011

Såhär går det ibland till på mitt sommarjobb som sommarpastor:

Jag: (tar upp telefonluren, slår ett nummer, harklar mig och tar på mig min arbetsröst.)
Pensionär: Ja, det är Pensionär.
Jag: Hej Pensionär, det är Maria Hedman i Jakobsbergskyrkan.
Pensionär: Nej, men hej Maria. Hur har du det? Är det häcken full, eller?
Jag: Haha, ja, det är det verkligen. Men det är roligt! Hur har du det?
Pensionär: Jo, det är fint. Jag har bakat bullar idag. Vill du ha?
Jag: Ja, det vill jag verkligen!
Pensionär: Ja, men kom hit idag vid... ska vi säga tre-tiden?
Jag: Ja, det låter toppen! Då ses vi då!
Pensionär: Ja, det blir bra. Hejdå!
Jag: Hejdå!

4 kommentarer:

Pappa sa...

Det låter ju jättetrevligt att ha ett sådant jobb. Här sitter jag och umgås med tråkiga listor i en dator. Automatkaffe som inte smakar gott och folktomt i personalrummet.

Kristin sa...

VÄRT. mitt sommarjobb är också sånt ibland. inte så mycket pensionärer och bullar, däremot barn och pannkakor. mycket bra av oss att ha värda sommarjobb tycker jag!

Joel sa...

Sådär har jag det varje dag. Inte alls avundsjuk. Kram bror

Maria sa...

Pappa: Ja, men vända på papper och säga hmm är väl inget jobb? (som Sune sa.)
Krisin: VÄRT!
Joel: Haha, ja, vi har ungefär samma jobb. Skillnaden kan ju ligga i vad vi gör när vi inte äter bullar...