söndag 3 juli 2011

What's happenin' Basil? A lot, Foxxy!

Nu har jag sommarjobbat en av fem veckor. Det har funkat bra, tycker jag. Jag har varit på kollo och försökt lära barnen om mänskliga rättigheter. Det var roligt, men svårt. Jag sa att alla människor är lika mycket värda. Ett barn frågade naturligtvis varför. Hur kan mördare vara lika mycket värda som oss? Jag vet inte vad svaret är när man inte kan säga "för att Gud har skapat alla människor till sin avbild". Varför tycker egentligen människor som inte tror på att Gud skapat dem att alla är lika mycket värda? Är det för att alla är människor? Men om man missbrukar sin ställning som människa, då? Ja, ja, jag tycker i alla fall att vi är lika mycket värda, du och jag.

Igår var det 30 grader varmt i Stockholm. Det var olidligt varmt. Det var klibbigt och äckligt varmt. Just den dagen bestämde jag mig för att hjälpa Angelica och Gustav att flytta. De bodde på tredje våningen. Utan hiss. Men med mååånga saker. Jag tror att jag aldrig tidigare svettats så mycket. Det var roligt. Som belöning fick vi naturligtvis pizza. Dit de flyttade fanns det en pizzeria som gjorde qourn-pizza. Väldigt bra för über-vego-pizzalover-Angie.Eftersom jag ska ut i Stockholms skärgård i veckan tog jag mig äntligen till ett tbe-vaccin idag. De hade en husbil som idag stod vid "mitt" coop forum. Mycket bra. Kön tog ganska lång tid, men väl inne i husbilen tog det inte ens en minut. Mycket bra.

Ja, det var väl ungeför det jag ville ha sagt idag.


Joel:
Jag jobbar nu.
Jag har flyttat åt Angelica på årets varmaste (?) dag.
Jag har vaccinerat mig.

Inga kommentarer: