fredag 29 juli 2011

Utan kaffe i två dagar försmäktar jag på denna ö.

Idag börjar jag klockan elva. Ganska skönt med sovmorgon.

Jag var på hajk onsdag-torsdag. Utan kaffe. Jag har bara mig själv att skylla, man kan inte lita på att 18- och 22-åringar dricker kaffe nuförtiden, annat var det på min tid... Jag gissar att detta var anledningen till att man inte fick bli scoutledare i Kungälvs SMUscoutkår om man inte drack kaffe. Bra regel.

Jag skulle sett till att det togs med kaffe ut till ön nu på hajken. Men jag var inte men och packade, för då hade jag expeditionstid. Så jag fick helt enkelt klara mig utan kaffe. Det var besvärligt. Jag tror att det kanske nu blivit så tillslut att jag blivit beroende av kaffe. Men jag är inte säker...

Nu sitter jag i alla fall med min kaffekopp och läser morgontidningen som så många gånger förr. Bra grej.


Joel:
Jag har varit på hajk utan kaffe.
Jag dricker nu mitt morgonkaffe.

2 kommentarer:

Angelica. sa...

Haha! tror att du är beroende, jag antar att du skrev det med en stor portion ironi min kära vän...annars kan jag tala om att du är det.. puss på dig..

Maria sa...

Ironi? Jag? Aldrig!